Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789461933652 |
Zo kan het en zo moet het! Patiëntgerichte zelfsturende teams effectiever zonder managers. Zorg is traditioneel georganiseerd vanuit de discipline van de zorgprofessional en niet vanuit de patiënt met zijn probleem. Door de toenemende complexiteit van de zorg is dit historisch gegroeide model niet langer effectief. Klachten van patiënten, fouten en hoge werkdruk vragen om verandering. Zo kan het en zo moet het beschrijft een organisatiemodel dat nieuw is voor de zorg. Een model dat zich heeft bewezen en door wetenschappelijk onderzoek wordt onderbouwd. De patiënt met zijn klacht is het uitgangspunt voor de structuur van de organisatie. Een organisatie waarin: - de patiënt zich veilig voelt - hij samen met de zorgprofessionals de regie voert, - de zorgprofessional beter tot zijn recht komt, - hij in een platte structuur werkt en zijn 'eigen winkeltje stuurt. Zo kan het en zo moet het beschrijft de opzet in praktische stappen ook in een bestaande organisatie zoals een ziekenhuis. De auteur heeft met dit model langdurig en succesvol ervaring. Hij heeft daarbij steeds de patiënt voor ogen gehad. Die moet er immers beter van worden.